Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit (Decizia 1622/ din 23 martie 2019 ) ca raportul de follow-ul intocmit de catre Curtea de Conturi nu se poate contesta de entitatea verificata pe calea reglementata de Legea nr.554/2004 (plangere prealabila , apoi actiune in instanta )
Impotriva raportului Curții de Conturi privind modul de îndeplinire a măsurilor dispuse prin decizie (raportul de follow-up) conducătorului entităţii verificate de a formula doar „obiecţiuni”, asupra carora se va pronunta Curtea de Conturi,nu instanta de judecata .
ICCJ a decis ca ”raportul privind modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin decizie (raportul de follow-up) este un act de control care se întocmeşte în urma acţiunilor de verificare a modului de ducere la îndeplinire a măsurilor transmise prin decizie şi, asimilat raportului de control, acesta nu poate fi contestat ca act de sine stătător, ci poate fi semnat „cu obiecţii” şi restituit în termen de 5 zile de la data înregistrării acestuia la entitate, urmând ca obiecţiunile propriu-zise să fie trimise în termen de 15 zile de la data înregistrării raportului la entitate, sub sancţiunea neluării în seamă„
Din punct de vedere practic , nu este necesara o noua reverificare a situatiei entitatii verificate atat timp cat , fie entitatea nu a formulat contestatie, sau a formulat, dar aceasta a fost respinsa in mod definitiv.