Vreau sa vand firma , ce acte am nevoie ?
Acest lucru ne intreaba clientii de cele ami multe ori crezand ca este o procedura simpla si fara implicatii.
Atunci cand vindeti firma, inseamna ca doriti sa vindeti partile sociale si sa renuntati la calitatea de asociat din cadrul societatii.
Vreti sa ramaneti administrator?
Clientii nu cunosc aceste aspecte la inceput , stiu doar ca vor sa vanda firma.
Cei mai multi clienti vand partile sociale si in acelasi timp renunta la calitatea de administrator.
Cel care preia / cumpara partile sociale, trebuie sa numeasca si administratorul societatii .
O societate nu poate functiona fara administrator.
Cum se vand partile sociale?
la valoarea nominala sau la un pret stabilit de comun acord
indiferent de modalitatea de stabilire a pretului, la Registrul Comertului nu trebuie depusa dovada achitarii pretului pentru cesiunea partilor sociale.
Creditarile raman in cadrul societatii ?
Acest aspect trebuie negociat de parti si trebuie facuta aceasta mentiune in Hotararea asociatilor
Daca se renunta la creditari, se inseareaza aceasta clauza in Hotararea asociatilor.
Daca nu se renunta la creditari, vechiul asociat are dreptul sa ceara societatii restituirea creditorilor in termenul de 3 ani de prescriptie.
Dividendele se pierd ?
Partile stabilesc cum se distribuie dividendele . Acestea pot ramane in cadrul societatii sau se pot distribui vanzatorului/ cedentului pentru perioada cat a fost asociat.
Cedentului trebuie sa aduca la cunostinta cesionarului care este situatia juridica si financiar-economica a societatii, fiind facuta descarcarea de gestiune a administratorului
Trebuie anuntat organul fiscal atunci cand se face o cesiune?
Nu trebuie anuntat.
Ce se intampla cu datoriilor societatii?
Atunci cand are rol o cesiune / vanzare de parti sociale, datoriile raman ale societatii, ele nu se sting.
Noul asociat ramane responsabil de plata acestor datorii.
In cazul in care societatea intra in insolventa, lichidatorul poate solicita atragerea raspunderii vechiului asociat pentru datoriile societatii din perioada cat a fost asociat.
Organul fiscal poate atrage raspunderea solidara a asociatului pentru datoriile societatii, chiar daca a operat o cesiune de parti sociale.
Trebuie anuntata BANCA despre vanzarea partilor sociale ?
DA, atunci cand aveti credite bancare, facilitati, linii de credite . Exista o conditie in contract prin care se stabileste obligativitatea anuntarii bancii in prealabil despre schimbarile ce vor urma
Trebuie anuntate alte autoritati ?
DA, daca aveti fonduri europene, de exemplu.
Exista clauze contractuale care stabilesc obligativitatea informarii autoritatii contractante despre operatiunile de schimbare ale asociatilor.
Echipa noastra de avocati va ofera consultanta juridica de specialitate pentru redactarea documentelor necesare in vederea vanzarii societatii.
Noi redactam actele, le depunem la ORC, le ridicam si le primiti pe email.