Procedura de închidere a societății prin dizolvare voluntară
Pentru început este important de cunoscut faptul că pentru procedura de dizolvare a societătii la Registrul Comertului urmată de lichidarea acesteia este important sa nu existe datorii.
Important este sa nu aveti probleme fiscale, pentru ca este posibil sa vina ANAF în control după ce se publica intentia societatii de dizolvare.
Procedura de închidere a unei societati la Registrul Comertului, prin dizolvare, presupune 2 etape.
- Prima etapă de depunere a deciziei asociatului unic/hotararii adunarii generale de anuntare a intentiei de dizolvare. Această decizie/hotarare se va redacta și se va depune pe portalul Registrului Comerțului de pe langa Tribunalul unde societatea își are sediul social.
După ce se va admite această etapă privind anunțarea intenției de dizolvare, se va emite o incheiere a judecatorului de admitere a acestei prime etape. Din acest moment trebuie să asteptam o perioadă de circa 30 zile pentru a putea solicita un extras de la Monitorul Oficial al României, partea a IV a.
Extrasul de la Monitorul Oficial îl vom solicita pentru a ne putea informa că nu există vreo opoziție la procedura de dizolvare a societății.
După ce vom obține acest extras solicitat de la Monitorul Oficial, vom vedea data la care s-a publicat intenția de dizolvare. De la acea dată a publicării în Monitorul Oficial, trebuie sa mai treacă încă un termen de 30 zile pentru a putea depune etapa nr. 2.
În acest interval de la data publicării în Monitorul Oficial al Romaniei, recomandăm să fie pregatite toate documentele contabile pentru a le putea depune în cadrul etapei nr. 2.
Dacă nimeni nu a facut opozitie la intentia de dizolvare a societatii ( de regulă autoritatea fiscala face opozitie), se poate depune la Registrul Comerțului etapa nr.2 si anume cea de lichidare a societății.
Pentru această etapa nr. 2 si anume cea de lichidare a societății sunt necesare anumite documente de la contabilitate. Astfel, de la contabilitate sunt necesare următoarele documente:
- bilantul de lichidare;
- balanta de verificare pe 0
- raportul de stingere active si pasive.
După ce depunem această etapa la Registrul Comertului, vom astepta admiterea de la Registrului Comertului si abia acum se va termina procedura de inchidere a societatii.
Conform art. 251 alin (1) Cod Civil:„ Persoanele juridice supuse înregistrării încetează la data radierii din registrele în care au fost înscrise.”
Prin urmare, radierea firmei are ca efect încetarea existenței societății ca persoană juridică.
Durata totală pentru procedura de închidere a societății este undeva la aproximativ 60-70 zile.
În cadrul cabinetului de avocatură SAUCĂ&PARTNERS, veți găsi un avocat bun care vă poate oferi cele mai bune soluții juridice pe această ramură a dreptului societar.
Cauți cel mai bun avocat pentru închiderea societății?
Echipa noastră de avocați specializati îți stă la dispoziție.
Sună un avocat bun.
Pentru asistență de specialitate în procedurile de drept societar, cabinetul de avocatură Saucă&Partners vă este disponibil la nr. de telefon 0756 384 899 sau la adresa de mail info@sauca.ro