În urma relaxării măsurilor la nivel național, din data de 08.03.2022 autoritățile au decis încetarea stării de alertă. Întrucât măsura nu va mai fi prelungită în domeniul juridic vor avea loc o serie de consecințe, printre care amintim următoarele:
- Contractele colective de muncă și acordurile colective de muncă au rămas valabile pe toată durata stării de alertă, cât și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, firmele fiind obligate să țină cont de aceste modificări.
În situația în care această obligație de a iniția contracte și acorduri colective de muncă a survenit în timpul stării de alertă, conform legii părțile au obligația inițierii negocierii colective în termen de 45 de zile de la încetarea stării de alertă.
- Documentele eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii rămân valabile pe perioada stării de alertă, cât și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia, conform Legii 55 din 15 mai 2020 , art. 4 alin.(5).
În acest caz dacă de exemplu actul dumneavoastră de identitate a expirat la data de 01.03.2020 sau la o data ulterioară acesteia pe perioada stării de alertă vor rămâne valabile, însă nu mai mult de 90 de zile, începând cu data de 08.03.2022.
- Declarația de beneficiar real se va depune în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, conform art. 56 alin. (1^3) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta lege.
În concret legea face referire la depunerea declarației pentru persoanele juridice, care sunt supuse obligației de înregistrare în registrul comerțului, care au în structura acționariatului entități înmatriculate/înregistrate și/sau care au sediul fiscal în jurisdicții necooperante din punct de vedere fiscal și/sau în jurisdicții cu grad înalt de risc de spălare a banilor și/sau de finanțare a terorismului și/sau în jurisdicții aflate sub monitorizarea organismelor internaționale relevante, pentru risc de spălare a banilor/finanțare a terorismului, si care trebuie sa depună anual o declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice, în vederea înregistrării în Registrul beneficiarilor reali al societăților, în termen de 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare anuale.
În cadrul echipei SAUCA&PARTNERS există un avocat specializat în acest domeniu cu peste 15 ani experiență, care vă poate îndruma în orice problemă juridică ivită în acest sens.