Cum puteți proceda în situația în care ați încheiat un contract de credit cu o instituție bancară și observați faptul că a fost introdus un comision de gestionare ( administrare) lunară a creditului și de întocmire dosar FARĂ SĂ EXISTE O NEGOCIERE PREALABILĂ a părților?
Este important să aveți în vedere faptul că dacă contractul v-a fost prezentat doar la momentul semnării, fără să existe posibilitatea să îl studiați și fără să existe posibilitatea să negociați cauzele acestuia aveți la îndemână posibilitatea de a cere în instanță nulitatea acestei/acestor cauze, precum și repunerea în situația anterioară.
Potrivit art. 2 alin. (1) din Legea cu nr. 193/2000:
„Prin consumator se înţelege orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în temeiul unui contract care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale”.
Astfel, avem la îndemână în prezenta cauza apărările prevăzute la art. 4 alin. (1) din Legea nr. 193/2000 din care rezulta în mod expres că: pentru a califica o clauză drept abuzivă, se cer a fi întrunite următoarele cerințe:
- Clauza contractuală să nu fi fost negociată direct cu consumatorul;
- Prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei – credinţe, un dezechilibru între drepturile şi obligaţiile părţilor;
- Acest dezechilibru este unul semnificativ.
De asemenea, ne putem prevala de aceste dispozitii legale si pentru contestarea caracterului abuziv al clauzelor privind comisionul de întocmire dosar, comisionul de rambursare anticipată, etc.
În concluzie, NU vom contesta legalitatea perceperii acestui comision, ci caracterul lui abuziv al acestuia.
În cadrul cabinetului de avocatură SAUCĂ&PARTNERS, veți găsi un avocat bun care vă poate oferi cele mai bune soluții juridice pe această ramură.