In data de 25 noiembrie 2021, Senatul a aprobat o noua amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri, care se refera la diurnele reîncadrate de organul fiscal in ultimii ani, fiind asimilate salariilor.
Acest proiect de lege urmează a se aproba de către Camera Deputaților si va rezolva problema actuala a diurnelor care sunt reîncadrate ca si venituri salariale.
Cele trei modificări care vor influenta activitatea transportatorilor in străinătate le regăsiți mai jos:
1)Amnistia va viza datoriile fiscale neplătite încă și datoriile fiscale plătite deja de transportatori, iar banii achitați vor fi restituiți la cererea companiilor.
Amnistie va viza impozitul pe veniturile din salarii dar si urmatoarele contribuții:
- Contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator
- Contribuţia de asigurări sociale datorată de angajator
- Contribuţia individuală de asigurări sociale reţinută de la asiguraţi
- Contribuţia de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale datorată de angajator
- Contribuţia de asigurări pentru şomaj datorată de angajator
- Contribuţia individuală de asigurări pentru şomaj reţinută de la asiguraţi
- Contribuţia angajatorilor la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale
- Contribuţia de asigurări de sănătate datorată de angajator
- Contribuţia de asigurări de sănătate reţinută de la asigurați
- Penalități de întârziere pentru toate sumele suplimentare enumerate mai sus.
Amnistia fiscală va opera din oficiu, automat, respectiv societățile nu vor trebui sa efectueze alte formalități.
Decizia de anulare a obligațiilor fiscale se va comunica de către organul fiscal societăților.
2) Se vor explicita noțiunile de indemnizația de delegare, indemnizația de detașare, indemnizația de detașare transnațională și prestațiile suplimentare stabilite acordate in baza clauzei de mobilitate.
Atât diurna cat si indemnizația de detașare au același scop: sprijinirea salariaților care lucrează in străinătate , in alt loc fata de locul de munca obișnuit, fata de domiciliul lor. Pe cale de concluzie, nu ar trebui sa aibă un regim fiscal diferențiat.
Acestea noțiuni vor avea exact același tratament fiscal, pentru a se evita interpretările ulterioare.
3) Diurna acordată celor plecați în străinătate se va introduce un plafon de trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat, astfel încât angajatorii să poată acorda diurne mai mari, raportate la salariul fiecărui șofer.
Așa cum am prezentat in repetate, rânduri, este important ca societățile sa aibă intocmite toate documentele cerute de lege ( actul adițional la contractul de munca cu respectarea Codului Muncii si a legislației speciale, ordinul de deplasare.)
Echipa noastră are experiență de 15 ani in dreptul muncii si fiscal si puteți apela cu încredere la serviciile profesioniste.