Acordul scris între 2 sau mai multe părți
Ce scop are Acordul scris?
Printr-un Acord, două sau mai multe persoane pot stabili în scris care sunt intențiile lor în ceea ce privește conduita pe care urmează să o aibă cu privire la anumite aspecte ce urmează să se desfășoare în viitor.
Mai concret, dacă între două persoane se află în desfășurare un raport contractual, iar una dintre ele nu își îndeplinește obligațiile așa cum s-au înțeles la început, semnarea unui acord reprezintă o soluție eficientă pentru a remedia respectiva neconformitate.
Cu alte cuvinte, semnarea unui acord reprezintă un remediu eficient pentru repararea unei situații care din varii motive nu s-a desfășurat astfel cum părțile au proiectat de la bun început.
Care sunt beneficiile semnării unui Acord?
Nu de puține ori am întâlnit în practică situații în care persoanele s-au înțeles telefonic cu privire la modalitatea de soluționare a unei probleme, iar ulterior problema a rămas nerezolvată.
În situația în care acordul s-a făcut telefonic, fără a se fi semnat un Acord scris în prealabil, nu se poate face dovada în instanță asupra înțelegerii celor două persoane care au ajuns la un consens cu privire la problema întâmpinată pe parcursul desfășurării raporturilor juridice.
Spre exemplu, dacă vorbim despre semnarea unui Acord de plată pentru o daună de transport sau pentru eșalonarea unei plăți neefectuate la scadență, creditorul obligației de plată (persoana care urmează să primească banii) are dovada clară asupra faptului că debitorul plății (persoana care urmează să achite banii) s-a angajat să plătească suma de bani conform termenelor din acord.
Astfel, cel mai mare beneficiu al unui astfel de instrument juridic este că în situația în care se ajunge la o nerespectare a obligațiilor stabilite prin intermediul Acordului de plată, persoana care trebuia să încaseze banii are posibilitatea să se adreseze instanțelor de judecată deoarece poate face dovada clară asupra nerespectării obligațiilor asumate de debitor.
În calitate de avocați specializați în redactarea Acordurilor de plată și nu numai, recomandăm ca persoanele care întâmpină probleme pe parcursul desfășurării raporturilor juridice, să recurgă la semnarea unui Acord.
Nu recomandăm ca persoanele să se rezume la o simplă înțelegere verbală cu debitorul lor deoarece riscurile sunt destul de ridicate în privința unei viitoare potențiale neexecutări, întrucât o înțelegere verbală se bazează pe o încredere necondiționată în partenerul de afaceri.
Ce clauze trebuie să conțină un Acord?
Întrucât varietatea raporturilor juridice este una destul de amplă, nu putem generaliza structura unui Acord.
Cu toate acestea, penalitățile de întârziere joacă un rol foare important în cadrului unui Acord, precum și clauzele care stabilesc scadența anticipată sau chiar încetarea efectelor Acordului de plată.
Pentru a obține o variantă cât mai sigură a unui Acord, toate aceste mecanisme juridice trebuie implementate cu atenție de la caz la caz de către un avocat specializat în redactarea Acordurilor.
Pe lângă redactare, un avocat specializat poate să ofere sfaturi esențiale clientului și în privința modalității în care acesta trebuie să acționeze chiar și după semnarea Acordului, întrucât problema va fi rezolvată cu adevărat doar în momentul în care prestațiile la care s-a angajat debitorul vor fi executate în mod conform.
Cabinetul de avocatură Saucă&Partners are în echipa sa avocați specializați pe recuperarea creanțelor de la debitori, atât amiabil prin negociere și semnarea unui Acord, cât și prin intermediul instanței de judecată.
Pentru consultanță de specialitate în materia semnării Acordurilor, cabinetul de avocatură Saucă&Partners are în echipa sa avocați specializați în acest domeniu de activitate. Ne puteți contacta la nr. de telefon 0756 384 899 sau la adresa de mail info@sauca.ro, program de lucru L-V de la 09:00 la 18:00.