CLAUZA DE CONFIDENȚIALITATE DUPĂ ÎNCETAREA RAPORTURILOR DE MUNCĂ
Conform art. 26 din Codul Muncii:
„(1)Prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă.
(2)Nerespectarea acestei clauze de către oricare dintre părţi atrage obligarea celui în culpă la plata de daune-interese.”
- La ce se referă clauza de confidențialitate?
- Datele cu caracter personal ale clienților sau ale celorlalți salariați;
- Date referitoare la remunerația salariaților;
- Informații referitoare la colaboratori, partenerii și furnizorii angajatorului
- Secretele comerciale, planuri de afaceri, planuri de marketing, etc.
- Indicatori financiari, indicii de profit, etc.
- Prețurile produselor/serviciilor, discount-urile oferite anumitor parteneri, etc.
- Cât timp rămâne valabilă clauza de confidențialitate după încetarea raporturilor de muncă?
- Codul Muncii NU prevede o durată minimă de timp în care trebuie respectată clauza de confidențialitate după încetarea raporturilor de muncă.
Prin urmare, părțile( angajatorul și angajatul) au posibilitatea de a negocia întinderea în timp a valabilității acestei clauze după încetarea raporturilor de muncă.
- Există o remunerație pe care trebuie să o plătească angajatorul salariatului pentru această clauză de confidențialitate?
- NU există o remunerație obligatorie prevăzută în legislație.
Aveți nevoie de un avocat specializat în dreptul muncii pentru a vă asista la redactarea unor astfel de clauze ce se vor insera în contractele individuale de muncă?
Avocații specializați în dreptul muncii de la SAUCĂ & PARTNERS vă stau la dispoziție pentru orice problemă ridicată de legislația muncii.