În Romania, spre deosebire de alte tari, sediul social al firmei trebuie sa fie fizic, nu doar o cutie postala pentru corespondenta. Sediul social este folosit atat de Registrul Comertului pentru a trimite documente oficiale si notificari, de inspectorii ANAF pentru efectuarea inspectiilor (daca este cazul), insa si de clienti sau parteneri de afaceri.
O firmă poate avea sediul social în:
– locuința (apartament) – a ta sau a unei alte persoane apropiate/cunoscute;
– spatiu pe care îl poți închiria;
– cabinet de avocat, iar noi te putem ajuta în acest sens.
In cazul in care doresti gazduire sediu social Timisoara intr-o locuinta/spatiu comercial, este nevoie de un contract de comodat sau un contract de inchiriere.
Pentru incheierea unui contract de comodat sau de inchiriere, vei avea nevoie de la proprietar/persoana care iti da bunul spre inchiriat de dovada detinerii si folosirii spatiului de acesta (contract de vanzare, titlu de mostenitor, contract de donatie, hotarare judecatoarească etc.).
Daca alegi să ai sediul la un cabinet de avocat, vei încheia un contract de asistenta juridica cu acesta, pentru a-ti stabili sediul acolo. Gazduirea de sediu social Timisoara la un cabinet de avocat poate fi stabilita la infiintarea firmei si poate avea durata de maxim 1 an, insa se poate prelungi.
Vei avea nevoie de acordul vecinilor in cazul in care stabilesti sediul social intr-un bloc, indiferent ca are destinatie de spatiu comercial sau nu.
Daca nu desfasori activitate la sediu, vei da o declaratie pe proprie raspundere in care sa precizezi acest lucru si nu mai ai nevoie de acordul vecinilor.
Perioada de gazduire sediu social Timisoara este de obicei la alegerea partilor, insa are anumite particularitati:
la contractul de comodat, aceasta poate fi pe durata limitata sau nelimitata la contractul de inchiriere, aceasta poate fi maxim 49 ani (se aplica astfel regulile de la locatiune conform Codului Civil)
in cazul sediului social ales la un cabinet de avocat, perioada este de maxim 1 an, cu posibiliatea mutarii sediului ulterior la un alt cabinet de avocat, tot pe perioada de un an.
Intr-un spatiu pot avea sediul social atatea firme cat permite spatiul.
Daca firmele au activitate la sediul social, este nevoie ca administratorul sa faca o declaratie de nesuprapunere la notar, prin care declara ca in spatiul respectiv pot functiona mai multe societati.
In cazul in care societatile gazduite in spatiul respectiv nu au activitate la sediu, nu este nevoie de alte operatiuni sau declaratii.
Activitatea poate fi autorizata si la terti/punctul de lucru.
Este bine sa alegi sediul social intr-un loc unde ai acces destul de repede la corespondenta care vine acolo.
Este important sa stabilesti exact pe ce perioada vrei sa ai gazduire sediu social Timisoara si sa urmaresti acest termen, deoarece o firma cu sediul social expirat poate fi declarata inactiva fiscal de catre ANAF si astfel nu mai poti infiinta o alta firma daca vrei asta.
Este foarte important sa autorizezi activitatile pe care ai de gand sa le desfasori la Registrul Comertului atunci cand infiintezi firma/faci o modificare de sediu/punct de lucru. In caz contrat, risti ca veniturile tale sa fie considerate ilicite in temeiul Legii. 359/2004 si al Legii 12/1990 si sa iti fie chiar confiscate.
Daca alegi sa ai sediul la un cabinet de avocat sau o societate care se ocupa cu gazduire sediu social Timisoara, este bine sa stabilesti o procedura de primire a corespondentei pentru a te asigura ca primesti toata corespondenta si a nu avea surprize din partea autoritatilor.
Un avocat din cadrul casei de avocatura SAUCĂ&PARTNERS, specializat pe partea de drept societar te poate ajuta cu privire la orice nelamurire pe aceasta ramura.