Organizarea activității în regim de telemuncă devine obligatorie. Află situațile când angajatorii trebuie să dispună o astfel de măsură!
Până la apariția Hotărârii de Guvern nr. 935 din data de 09 noiembrie 2020 organizarea activității în regim de telemuncă a fost o recomandare atât pentru angajatorii din domeniul privat, cât și pentru autoritățile și instituțiile publice.
Odată cu apariția acestei Hotărâri de Guvern se instituie obligativitatea derulării activității profesionale în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru toți angajatorii care au un număr mai mare de 50 de salariați.
De asemenea, această obligație subzistă și pentru:
- autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare
- regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială,cu condiția ca oricare dintre acestea să treagă de pragul de 50 de salariați.
În situația în care nu se poate desfășura activitatea de către salariat în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu și în vederea evitării aglomerării transportului public, instituțiile și operatorii economici publici și privați trebuie să organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.
Sancțiunea prevăzută de actele normative pentru încălcarea acestor obligații este amenda contravențională cuprinsă între 1.000 și 5.000 de lei.
Menționăm că aceste dispoziții rămân valabile pe toată perioada stării de urgență.
Întreaga echipă de la SAUCĂ & PARTNERS este specializată în dreptul muncii, asigurând asistența legală pentru numeroși clienți, în domeniul Raporturilor de muncă.