Încetarea stării de alertă înseamnă pentru mulți salariați reconfigurarea muncii de acasă la birou, pentru cei care au fost obligați să lucreze de acasă în contextul regulilor impuse temporar de pandemie. Dacă angajatorul dorește să își cheme salariații înapoi la birou, iar aceștia nu doresc fiindcă s-au obișnuit cu munca de acasă, atunci pot apărea anumite neînțelegeri. Rezolvarea acestora este simplă, trebuie doar să ne uităm peste legislația specifică.
- Ce se întâmplă din momentul încetării stării de alertă?
Din momentul încetării stării de alertă, salariații care și-au desfășurat activitatea la domiciliu sau în regim de telemuncă în baza unei decizii unilaterale sau a unui act adițional în care era prevăzută modificarea locului muncii pe perioada stării de alertă, vor reveni la locul de muncă prevăzut în contractul individual de muncă, însă părțile pot negocia și stabili includerea unei astfel de clauze cu caracter permanent.
- Există vreun drept în privința muncii de acasă?
NU! Doar pentru că ați lucrat o perioadă de timp în respectivele condiții și le-ați găsit mulțumitoare, nu înseamnă că ați dobândit dreptul la acest mod de a munci.
- Pot să negociez o clauză prin care să lucrez de acasă?
DA! Salariatul care intenționează să-și desfășoare activitatea în regim de telemuncă ar putea solicita angajatorului încheierea unui act adițional în acest sens, fiind astfel tot în prezența unui acord al părților(clauză negociată).
Ai nevoie de consultanță juridică în dreptul muncii? Nu te descurci cu termenii juridici? Avocații specializați în dreptul muncii de la SAUCĂ & PARTNERS vă stau la dispoziție pentru orice problemă juridică.