Ce se întâmplă daca un client renunță la un contract si nu aveti locuri vacante pentru salariați implicați in derularea acestor servicii ?
In astfel de situație, angajatorul este nevoit sa facă o analiza a situatiei financiare, a scăderii cifrei de afaceri , a organigramei.
Si, de cele mai multe ori este nevoit sa procedeze la desființarea posturilor impactate de diminuarea activității , urmata de concedierea individuala a salariaților pentru motive economice.
Angajatorul împreună cu departamentul legal si financiar trebuie sa elaboreze urmatoarele documente:
- nota de fundamentare
- hotărârea asociațiilor si organigrama noua
- notificarea de preaviz
- decizia de concediere intemeiata pe art.65 din Codul Muncii
Decizia de concediere trebuie sa fie motivata in fapt , in drept si trebuie sa conțină toate elementele obligatorii cerute de legislația in vigoare.
Procedura trebuie sa fie corect întocmita, actele trebuie sa fie redactate de un specialist pentru a evita situația in care salariatul contesta decizia de concediere si castiga in instanta. Prezentam cu titlu exemplificativ cateva situatii,
- cand decizia de concediere este sumar motivata
- cand decizia de concediere nu contine motivele de fapt face doar trimitere la actele intocmite de angajator
- cand angajatorul avea posturi vacante, dar nu a vrut sa le ofere salariaților
- cand s-au înființat posturi noi cu aceleasi atribuții cu posturile desființate, dar cu alta denumire
- cand nu s-a respectat termenul de preaviz
In cazul in care se admite contestația de către Tribunal, salariatul trebuie repus in funcția anterioara si trebuie achitate toate drepturile salariale de la data concedierii si pana la data reintegrării.
Asistenta juridica de specialitate de dreptul muncii va poate ajuta sa scăpați de costurile ulterioare suplimentare.