Ce se întâmplă în situația în care NU ați primit comunicarea actului administrativ fiscal?
Colectarea creantelor fiscale se face în temeiul unui titlu de creanță fiscală sau al unui titlu executoriu, după caz.
Conform art.47 alin. 1 teza I din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală, actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului căruia îi este destinat.
Tot prevederile aceluiași articol oferă două modalități alternative de comunicare și anume:
- direct la domiciliul fiscal dacă se asigură primirea sub semnătură a actului administrativ fiscal emis pe suport hârtie/prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice ;
- prin publicitate dacă niciuna dintre modalitătile anterioare de comunicare nu este posibilă.
Astfel, în situația în care nu v-a fost comunicat acest act, este posbil ca această comunicare să fi fost făcută prin publicitate și atunci o contestație la executare să fie riscantă strict din acest punct de vedere.
Recomandarea noastră ar fi să mergeți la biroul executorului judecătoresc pentru a vedea dacă la dosarul de executare se regăsește Procesul verbal de comunicare prin publicitate sau o confirmare de primire dacă cumva aceștia ar susține că a fost comunicat la domiciliu.
Dacă NU se regăsesc aceste documente, întradevăr balanța s-ar înclina în favoarea noastră, întrucât instanțele rețin în practică că titlurile executorii emise fără aceasta comunicare sunt nelegale și admit contestația la executare cu recuperarea integral a sumei plătite, a taxei judiciare de timbru și a onorariul avocațial.
În cadrul cabinetului de avocatură SAUCĂ&PARTNERS, veți găsi un avocat bun care vă poate ajuta cu redactarea contestației la executare silită și reprezentarea la termenele de judecată dacă este cazul.
Contact us:
0756.348.899, info@sauca.ro