În foarte multe raporturi juridice dintre consumatori și profesioniști furnizori de bunuri sau servicii întâlnim în realitate diverse abuzuri, ce apar datorită poziției de inferioritate în care se află consumatorul.
Cele mai multe clauze abuzive inserate în contractele încheiate între profesioniști și consumatori le indentificăm în ceea ce privește:
- Obligațiile de plată stabilite în contractul încheiat;
- Modalitățiile de stabilire a dobânzii contractuale;
- Cuantumul și întinderea penalităților de întârziere;
- Modalitatea de stabilire a daunelor-interese.
Cum putem să ne dăm seama că o astfel de clauză insertă în contractul încheiat este și abuzivă?
- Clauza contractuală NU a fost direct negociată cu consumatorul;
- Prin ea însăşi sau împreună cu alte prevederi din contract, creează, în detrimentul consumatorului şi contrar cerinţelor bunei – credinţe, un dezechilibru între drepturile şi obligaţiile părţilor;
- Acest dezechilibru este unul semnificativ.
Avocații specializați în acest domeniu din cadrul echipei noastre vă pot ajuta cu consultanță juridică în cazul în care și dumneavoastră ați încheiat un contract cu astfel de clauze abuzive, ce nu au fost negociate în mod direct, iar ulterior cu asistența și reprezentarea în instanță pentru sumelor de bani achitate în baza acestor clauze.
Programează o consultație juridică la sediul cabinetului nostru din Timișoara, Str. Eugeniu de Savoya, nr. 1, et. 2, SAD 7, jud. Timiș sau online telefonic/videoconferință pentru a-ți oferi mai multe detaliile cu privire soluțiile de care dispuneți în continuare la nr. de telefon +40756.348.899 sau pe e-mail la info@sauca.ro.