În cazul în care vă confruntați cu situația în care vi s-a anulat zborul sau în care aveți întârzieri nejustificate, beneficiați de anumite drepturi prevăzute de lege în raport cu companiile aeriene.
Astfel, ținând cont de cele reglementate în dreptul european, cât și de cele din dreptul intern românesc, în calitate de pasager, care se confruntă cu o astfel de problemă beneficiați de următoarele drepturi:
- Dreptul la informare a pasagerului: compania aeriană care a anulat sau a cărei zbor are întârziere este obligată să vă informeze în cel mai scurt timp despre motivele care au determinat această anulare/întârziere, despre drepturile compensatorii oferite, precum și despre alternativele de care dispuneți în acest caz;
- Dreptul la rerutare sau rambursare: compania aeriană este obligată să ofere o alternativă de a ajunge la destinația dumneavoastră finală sau de a acorda rambursarea integrală a biletului de avion;
- Dreptul la asistență și compensații: potrivit 5 și art.6 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004, pasagerilor li se poate oferi cazare, alimente sau chiar compensații financiare.
Dacă drepturile enumerate anterior nu sunt respectate, pasagerii pot intenta o acțiune în instanță, pentru a solicita ca aceasta să dispună obligarea companiei la plata compensației prevăzute la art. 7 din Regulamentul (CE) nr. 261/2004, precum și la plata dobânzii legale penalizatoare calculată asupra despăgubirii.
În cadrul cabinetului de avocatură SAUCĂ&PARTNERS, veți găsi un avocat bun care vă poate oferi cele mai bune soluții juridice pe această ramură și care vă poate asista în orice problemă ivită în acest sens.