Mulți clienți aleg sa folosească in relațiile de munca un regulament intern găsit pe internet , trimis de biroul de contabilitate sau trimis de un prieten.
Atunci cand au de rezolvat o problema concreta cu un salariat, realizează ca documentul denumit Regulament intern , deși exista ca si piesa la dosar , nu se poate folosi, sau nu este folositor , întrucât nu conține clauze particulare sau specifice care sa i se aplice tipului de activitate.
Din punctul nostru de vedere, Regulamentul intern conține clauzele minime stabilite de Codul Muncii si de legislația in vigoare, precum si clauze particulare , care se introduc raportat la obiectul de activitate, raportat la specificul muncii.
Sunt situații in care Regulamentul intern prezentat de către clienți nu se poate utiliza pentru o cercetare disciplinara.
In cazul in care societatea angajatoare are sub 21 de salariați si nu are negociat si semnat un Contract Colectiv de Munca, Regulamentul intern reprezinta cel mai important document de dreptul muncii care reglementează raporturile de munca dintre salariați si angajator.
Ce este recomandat sa introduceți in Regulamentul intern ?
- care sunt faptele care reprezintă abateri disciplinare
- care fapte sunt abateri disciplinare grave
- care este numărul maxim de absente nemotivate care pot atrage aplicarea unei sancțiuni disciplinare
- care este procedura de evaluare a salariatului in cazul concedierii pentru necorespundere profesionala
- care este numărul maxim de zile de concediu fără plata ce pot fi solicitate de salariat pentru motive personale
- care sunt zilele libere plătite ce se acorda de angajator pentru evenimente deosebite familiale
- cum se acorda zilele de Sărbătoare Legala pentru salariații care aparțin unui cult religios
- cum se asigura transportul salariaților de la si la locul de munca
- care sunt ajutoarele sociale care se acorda de către societate pentru situații deosebite din viața unui salariat
Evident ca aceste exemple nu sunt limitative, urmând ca împreuna cu clientul sa stabilim in concret ce clauze trebuie sau se pot include in Regulamentul intern astfel încât sa fie optimizata activitatea de munca , iar relațiile de munca sa se desfășoare in condiții optime.
Un avocat din echipa noastră va poate consilia juridic sa întocmiți un Regulament intern legal, dar si util.