Conform unui nou act normativ ce isi va produce efectele juridice doar după publicarea in Monitorul Oficial :
”Părțile pot opta să utilizeze la încheierea contractului individual de muncă / actului adițional la contract, după caz, semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoțită de marca temporală.
Angajatorul poate opta pentru utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate însoțită de marca temporală pentru întocmirea tuturor înscrisurilor / documentelor din domeniul relațiilor de muncă rezultate la încheierea contractului individual de muncă, pe parcursul executării acestuia sau la încetarea contractului individual de muncă, în condițiile stabilite prin regulamentul intern și/sau contractul colectiv de muncă aplicabil, potrivit legii”
„Forma scrisă a înscrisurilor cerute de prezenta lege (Codul muncii – n. red.) se consideră îndeplinită și dacă înscrisul este întocmit în formă electronică și este semnat cu semnătură electronică avansată sau semnătură electronică calificată însoțită de marca temporală, în condițiile legii”
Este important de reținut ca semnarea electronica a documentelor NU ESTE OBLIGATORIE, ci este opțională.
Costurile pentru folosirea semnăturii electronice sunt acoperite de angajator, însă angajatorul nu poate obliga un salariat sa utilizeze doar semnătura electronica.