Legea nr. 123/2023 pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 a intrat în vigoare din data de 19 mai 2023 și a adus cu sine o serie de modificări semnificative privind dreptul de proprietate asupra terenurilor.
Termenul limită pentru depunerea dosarului privind reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate este 20 noiembrie 2023.
Astfel, se pot elibera titlurile de proprietate dacă deținătorii sau moștenitorii acestora figurează cu terenul, înregistrări agricole sau orice înregistrări cadastrale. De asemenea, pentru terenul în cauză nu trebuie să fie deschisă carte funciară în baza Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996.
De asemenea, trebuie ca terenul să nu facă obiectul cererilor de reconstituire sau constituire a dreptului de proprietate de către alte persoane și nici să nu se fi eliberat anterior titlul de proprietate.
Ce documente sunt necesare la dosar pentru emiterea titlului de proprietate?
- Cererea solicitantului/solicitanților, însoțită de copii de pe anumite acte;
- Memoriu tehnic întocmit și validat prin semnătură și ștampilă de către o persoană autorizată de către ANCPI/OCPI;
- Plan de amplasament și de limitare a imobilului;
- Adeverință eliberată de Primărie, din care să rezulte suprafața înscrisă în Registru Agricol;
- Certificat de atestare fiscală.
- O declarație pe propria răspundere cu privire la soluția rămasă definitivă dacă se solicită titlul de proprietate ce a fost subiectul unei cauze aflate pe rolul instanțelor judecătorești
Cererea, împreună cu actele prevăzute mai sus, se depun la Primărie, fie personal, fie prin poștă.
Contactează-ne pentru a-ți putea oferi consultanță juridică cu privire la cele mai bune sfaturi și idei la nr. de telefon: 0040 756 348 899 sau la adresa de e-mail: info@sauca.ro.