În ceea ce privește reprezentarea și apărarea intereselor unităților administrativ-teritoriale, a primăriilor, precum și a reprezentanților unităţilor administrativ-teritoriale, membrii echipei SAUCA&PARTNERS acoperă domenii de practică atât în sfera litigiilor, cât și a consultanței juridice, precum:
- Reprezentarea instituțiilor publice în fața instanțelor de contencios administrativ și fiscal în cauzele demarate în baza Legii nr. 554/204;
- Reprezentarea instituțiilor publice în fața instanțelor de drept comun, în cauzele care nu intră în sfera Legii nr. 554/2004;
- Reprezentarea instituțiilor publice în fața altor autorități publice în vederea soluționării și/sau medierii unor diferende necontencioase;
- Redactarea de opinii juridice ori de câte ori instituția se confruntă cu o problemă de natură juridică de o anumită complexitate, ori când circumstanțele impun prezentarea sau anticiparea unor riscuri în legătură cu o anumit proiect sau cu o anumită dispoziție;
- Reprezentarea intereselor instituțiilor publice prin oferirea unor servicii de consultanță în ceea ce privește încheierea unor contracte comerciale, administrative și civile, atât în faza negocierilor cu terțele persoane, cât și în faza întocmirii și semnării contractelor respective.
Serviciile de consultanță juridică oferite de membrii echipei SAUCĂ&PARTNERS sunt:
- Redactarea contractelor în funcție de cerințele părților contractante cu respectarea intereselor instituției publice;
- Verificarea contractelor întocmite în prealabil, sub aspectul legalității de formă și de fond a documentului transmis spre verificare;
- Verificarea documentatiei de achizitii publice, verificarea contractului de achizitie publica astfel incat sa aiba toate conditiile din documentele de atribuire
- Completarea contractelor atunci când este necesar, în scopul respectării normelor legale în vigoare și totodată în scopul apărării intereselor generale ale intuției publice;
- Prezentarea argumentelor pro și contra atunci când natura situației impune acest lucru, în scopul preîntâmpinării periclitării sau prejudicierii intereselor generale ale instituției publice;
- Asistarea la discuțiile purtate cu terțele persoane, în situațiile care implică necesitatea expunerii unor argumente juridice în raport cu modalitatea de aplicare a legii, precum și în situațiile care implică necesitatea unor clarificări în legătură cu efectele unor legi speciale;
- Redactarea unor acte procedurale precum răspunsul la contestația prealabilă formulată în baza Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, de terțele persoane împotriva actelor administrative emise de unitatea administrativ-teritorială prin reprezentant;
- Redactarea altor documente procedurale precum:
- Cereri și notificări în raport cu terțele persoane;
- Redactarea de Hotarari de Consiliul Local
- Redactarea notificarilor de plata avand ca obiect creantele bugetare
- Redactarea unor cereri de chemare în judecată în urma strategiei stabilite cu reprezentantul instituției publice, atunci când natura situației impune acest lucru și când intereselor publice ale intituției publice au fost prejudiciate;
- Redactarea unor acte procesuale, în toate procesele demarate de terțele persoane împotriva instituției publice, precum și în toate procesele demarate de instituția publică împotriva unor terțe persoane, acte care vor fi depuse la dosarul cauzei în timp util și cu respectarea termenelor procedurale;
- Studiul Raportului intocmit de Curtea de Conturi, formularea contestatiei prelabile, pregatirea documentelor necesare , cerute de catre Curtea de CONTURI
Echipa de avocati specializati in drept administrativ va poate asista atat in baza unui abonament lunar, cat si in baza unei oferte de servicii legale punctuale.
Programează o consultație juridică la sediul cabinetului nostru din Timișoara, Str. Eugeniu de Savoya, nr. 1, et. 2, SAD 7, jud. Timiș sau online telefonic/videoconferință pentru a-ți oferi mai multe detaliile cu privire soluțiile de care dispuneți în continuare la nr. de telefon +40756.348.899 sau pe e-mail la info@sauca.ro.