Reîncadrarea diurnei în venit salarial aduce firmele de transport în faliment – titlu.
În ultima vreme există foarte multe controale ale firmelor de transport, iar ANAF consideră că diurna acordată șoferilor de transport internațional este de fapt un venit de natură salarială, reprezentanții transportatorilor nesusținând acest lucru, considerând că nu există prevederi legale clare.
Sunt necesare câteva precizări cu privire la delegarea șoferilor și anume:
- Conducătorul auto care efectuează operațiuni de transport internațional pe o perioadă de timp limitată are dreptul la plata cheltuielilor de transport și cazare, dar și la o indemnizație de delegare.
- Șoferul este de fapt un salariat mobil și are dreptul la diurna neimpozabilă în limita a 2,5 ori nivelul stabilit pentru instituțiile publice în perioada în care locul muncii prevăzut în contractul individual de muncă este modificat prin delegare.
Documentul privind decizia de delegare face dovada clară a faptului că suma neimpozabilă a diurnei presupune existența unei situații de delegare, astfel diurna este acordată pe durata modificării locului muncii prevăzut în contractual individual de muncă.
Salariaților nu li se poate acorda diurna neimpozabilă dacă ei nu se află realmente în situația delegării.
În lipsă de informații clare și precise cu privire la reîncadrarea diurnei ca fiind venit de natură salarială, controalele realizate în ultima periodă la firmele de transport rutier au ca rezultat o enormă îngrijorare, atât pentru agenții de control, cât și pentru firmele controlate.
Cei care efectuează transporturi rutiere de mărfuri nu includ costurile de operare privind diurna, așadar ei nu se află în situația de a încasa sume de bani pentru aceasta.
În această perioadă sunt foarte multe controale fiscale și dacă aveți nevoie de un avocat specializat pe această ramură a dreptului muncii și a dreptului fiscal, unul dintre avocații din cadrul cabinetului de avocatură SAUCĂ&PARTNERS vă pot sfătui și îndruma cu privire la documentația necesară în cazul controalelor.