- Au firmele obligații referitoare la angajarea persoanelor cu handicap?
DA! Conform Legii cu nr. 448/2006: „Autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puţin 50 de angajaţi, au obligaţia de a angaja persoane cu handicap într-un procent de cel puţin 4% din numărul total de angajaţi.”
- Ce se întâmplă dacă firmele nu angajează personae cu handicap?
Acestea au la dispoziție două alternative:
a)să plătească, lunar, către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap;
b)să plătească, lunar, către bugetul de stat o sumă reprezentând echivalentul a minimum 50% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată înmulţit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentând diferenţa până la nivelul sumei prevăzute la lit. a) să achiziţioneze, pe bază de parteneriat, produse şi/sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate în unităţi protejate autorizate.
- Ce este o unitate protejată?
Conform Legii cu nr. 448/2006: „unitate protejată autorizată – entitatea de drept public sau privat, cu gestiune proprie, în cadrul căreia sunt angajate minimum 3 persoane cu handicap, care reprezintă cel puţin 30% din numărul total al angajaţilor, iar timpul de lucru cumulat al acestora reprezintă cel puţin 50% din totalul timpului de lucru al tuturor angajaţilor, precum şi orice formă de organizare, potrivit legii, aleasă pentru desfăşurarea unei activităţi economice de către o persoană fizică deţinătoare a unui certificat de încadrare în grad de handicap”
Doriți să vă asistăm în procedura de colaborare cu o unitate protejată? Nu cunoașteți dacă aveți obligația de a încheia un contract comercial cu o unitate protejată? Avocații de la SAUCĂ & PARTNERS vă stau la dispoziție cu cele mai bune sfaturi juridice