Aveți un S.R.L. și exerciți mai multe activitati prin intermediul unor coduri CAEN? Nu stiti dacă este necesară obținerea autorizației de funcționare pentru unele din acele coduri CAEN?
Vă aducem la cunostinta ca deși există acele coduri CAEN autorizate de Registrul Comerțului, pentru unele coduri este necesară autorizația de funcționare/orar de funcționare obținut de la Primărie. Fecare Primărie are modalitatea ei exclusivă de a proceda.
În România există un act normativ din care să reiasă pentru care coduri CAEN este necesară autorizația de funcționare. Astfel Ordonanța Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață reglementează care sunt acele coduri pentru care este este necesară autorizația de funcționare, conform Anexei care face parte integrantă din aceasta.
Pe lângă această Ordonanță a Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, unele primării acționează după propria Hotărâre a Consiliului Local.
Unele primării nu au HCL iar acestea emit autorizația de funcționare conform OUG nr. 99/2000, altele au propriul lor HCL.
Din punct de vedere legal este necesară autorizația de funcționare conform OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.
Această autorizație este necesară deoarece există prevederi legale care prevăd acest aspect conform OG nr. 99/2000, conform Anexei care face parte integrantă de la finalul acesteia.
Neobținerea vizei anuale privind acordul pentru desfășurarea exercițiilor comerciale, echivalează cu lipsa acordului și atrage răspunderea contravențională conform prevederilor art. din OG. nr. 99/2000, dar și dar și art. 80 din Legea nr. 650/2002 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piată.
Autorizația de funcționare va cuprinde o serie de documente, depinde de fiecare Primărie în parte dar în principiu sunt cam la fel documentele. Se va aplica o taxă pentru obținerea acestei autorizații de funcționare la momentul depunerii dosarului cu toate documentația necesară.
Un avocat specializat pe această ramură din cadrul casei de avocatură SAUCĂ&PARTNERS, vă poate ajuta cu informațiile necesare în vederea obținerii acestei autorizații.