În urma instituirii stării de urgență, statul a venit în ajutorul firmelor acordând indemnizații de șomaj tehnic tuturor angajaților ale căror contracte de muncă au fost suspendate pentru acest motiv.
Pentru a putea beneficia de aceste indemnizații trebuie precizat că depunerea documentelor se face în luna curentă pentru indemnizațiile de pe luna anterioară.
Dacă aveau deja, din martie, angajații în șomaj tehnic și i-au păstrat toată luna aprilie sau doar o parte, sau abia din aprilie și-au trecut salariații în șomaj tehnic, toți acești angajatori pot cere de la stat suportarea indemnizațiilor.
Indemnizațiile se acordă doar pentru zilele de suspendare a contractului, înăuntrul perioadei de stare de urgență nu și după.
Ce trebuie să facă angajatorii ? Este foarte simplu!
Angajatorul trebuie să depună pe platforma specială a Guvernului :
– o cerere,
– o declarație pe proprie răspundere,
– o listă cu salariații aflați în șomaj tehnic.
Când? Unde?
Începând cu data de 1 MAI, solicitările de șomaj tehnic pentru luna aprilie se acordă exclusiv pe platforma www.aici.gov.ro
Care este modalitatea?
Indemnizațiile de șomaj tehnic se acordă direct angajatorilor prin virament bancar, ulterior fiind verificată documentația pentru a nu exista solicitări nejustificate.
Trebuie precizat faptul că vor exista controale la firmele care au solicitat aceste indemnizații de șomaj tehnic, însă nu au respectat cerințele, mai ales cei care au chemat angajații la muncă în perioada în care contractele de muncă au fost suspendate.
!! Pentru a evita greșelile făcute la depunerea cererilor de ajutor pentru șomaj tehnic, se cere mai multă atenție, în special în ceea ce privește următoarele :
1) angajatorul trimite o listă cu salariații în șomaj tehnic, dar nu toți au operate în Revisal suspendările contractuale; șomajul tehnic presupune suspendarea pe acest motiv a contractului de muncă, dar această suspendare trebuie să existe deja la momentul când angajatorul cere banii de indemnizație la stat, nu se operează ulterior;
2) solicitantul nu este atent când completează datele privind conturile bancare, iar asta cauzează întârzieri în efectuarea plăților.
3) semnarea documentelor: e necesară semnarea exclusiv de către reprezentantul legal/administratorul societății pentru cerere și pentru declarația pe propria răspundere,
4) completarea incorectă a codului unic de identificare a firmei,
5) completarea incorectă a sumelor cerute pentru angajați,
6) includerea pe listele cu salariați a celor care au contracte active, cu normă întreagă, la alte firme,
7) datele de contact nu mai sunt actuale.