Ministrul Economiei a publicat recent în Monitorul Oficial al României Ordinul cu nr. 791/2020 prin care se aprobă normele metodologice privind eliberarea Certificatelor de Situație de Urgență. Reamintim că Certificatele de Situație de Urgență se folosesc de către persoanele juridice în relația acestora cu autoritățile publice și cu partenerii contractuali pentru a-și dovedi stare economică sensibilă cauzată de măsurile impuse pentru stoparea răspândirii coronavirusului.
Certificatele de situație de urgență sunt solicitate și se vor elibera exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro.
Certificatele de situație de urgență se solicită și se eliberează pe baza unei declarații pe proprie răspundere, prin care solicitantul își asumă veridicitatea informațiilor menționate.
Modelele privind declarațiile se găsesc pe platforma http://prevenire.gov.ro.
IMPORTANT DE STIUT:
- Cererea se depune exclusiv ONLINE, iar certificatul este eliberat automat, după validarea datelor.
- Nu se percep costuri pentru eliberarea acestor certificate.
- Solicitantul trebuie sa arate datele sale de identificare .
- Daca solicitantul nu are semnătura electronica, atunci toate documentele se semnează olograf si sa transmit atașate pe platforma.
- Un solicitant poate obține un singur tip de certificat. Nu se pot obține mai multe tipuri de certificate pentru același operator economic.
- Acest certificat se poate obține si de către PFA uri sau alte entități, NU DOAR de către societățile comerciale
- Acest certificat este valabil si fără semnătura si stampila
Solicitanții pot opta pentru două tipuri de certificate, astfel:
- TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;
- TIP 2 (GALBEN) – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe proprie răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
- Autoritățile vor proceda la efectuarea de controale privind datele furnizate pentru eliberarea certificatele de situație de urgență după ce situația de urgență se va finaliza.
Ordinul intra in vigoare in termen de 5 zile de la data data publicarii in Monitorul Oficial.
Acesta s-a publicat in data de 25 martie 2020.
Aveți nevoie de asistență juridică în această perioadă de criză? Nu știți care sunt soluțiile optime pentru problemele dumneavoastră? Avocații specializați de la SAUCĂ & PARTNERS vă stau la dispoziție cu cele mai bune sfaturi juridice.